0102«Толерантність як ціннісна основа професійної діяльності педагога» – на таку тему в рамках методичної декади 11 січня 2019 року був проведений психологічний тренінг для педагогічних та науково-педагогічних працівників коледжу.

Мета заняття: формування толерантної поведінки педагогів, подолання впливу стереотипів та упереджень у сфері суспільних взаємин, інформування про основи толерантності, рівноправ’я і поваги до свободи вибору людини, заохочення учасників тренінгу до накопичення знань щодо формування ефективної життєвої позиції, соціальної та професійної взаємодії.

Тренінг проводила кандидат психологічних наук, завідувач кафедри педагогіки і психології початкової освіти з методиками навчання Тетяна Панченко.

Мета тренінгу була реалізована за таким планом:

Перша частина: «Толерантність,  емпатія»

  • Привітання учасників. Повідомлення теми і мети заняття.
  • Вправа «Знайомство».
  • Вправа «Що я хочу почути та побачити».
  • Вправа «Правила групи».
  • Вправа «Толерантність, емпатія».
  • Вправа «Біла мітка».
  • Індивідуальна робота з листом-опитувальником «Рівень толерантності».
  • Підведення підсумків.

Друга частина: «Стереотипи»

  • Інформаційне повідомлення «Стереотипи», «Упередження і пересуди».
  • Вправа «Суспільні стереотипи».
  • Вправа «Картинка – придумай історію».
  • Вправа «У павутинні стереотипів».
  • Вправа «Малюємо толерантність» (рольова гра).
  • Рефлексія заняття.
  • Підведення підсумків.

Тетяні Леонідівні вдалося в цікавій формі розкрити поняття «толерантність», «емпатія», «інтолерантність», «толерантний простір», «стереотипи»,  «упередження» показати значущість толерантної поведінки під час взаємодії з іншими, володіння здатністю до емпатії, співпереживання і співчуття, вміння довіряти, пробачати, відстоювати свою гідність. Активність учасників була високою завдяки вмінню тренера проводити інтерактивні вправи, проявляти інтелектуальну спроможність та психологічну гнучкість в різних ситуаціях, вдало підібраним інформаційним та дидактичним матеріалам.

Рефлексія і підведення підсумків засвідчили, наскільки актуальною була піднята проблема, важливою для створення толерантного простору у закладі освіти та формування толерантної особистості майбутнього фахівця.

20190111 100856 20190111 102111 20190111 103025
20190111 112108 20190111 112701 20190111 115914