З 11 по 16 жовтня 2019 року під егідою Академії інноваційного розвитку освіти відбулась освітня подорож «Креативні методи в проєктній діяльності» (Осіння школа АІРо 2019) до Туреччини (район Кападокія), в якій узяли участь освітяни з усіх куточків України.
Мета освітньої подорожі – підвищення потенціалу учасників освітніх закладів в розробці та реалізації освітніх соціальних проєктів (до речі, окремі учасники уже успішно реалізували свої соціальні проєкти та отримали гранти). Програма подорожі була надзвичайно насиченою, навчальна частина включала такі тренінги:
- від ідеї до проєкту: 5 кроків, як створити освітній соціальний проєкт;
- сучасні методи пошуку ідей для проєкту;
- практика використання пошуку ідей для розробки власних проєктів;
- ресурси для проведення проєкту: які, як і де знайти;
- фасилітація – як метод залучення учасників проєкту до планування дій;
- основи формування ефективної команди. Модель 5F;
- проєктна робота (проєктний менеджмент);
- як правильно подати свій проєкт, щоб зацікавити учасників та інвесторів.
У ході тренінгових занять учасники вирішували такі питання: як подолати мисленнєві бар’єри і відкрити розум для цікавих ідей; започаткувати освітній соціальний проєкт; оформити його так, щоб зацікавити майбутніх учасників та інвесторів; мотивувати і розвивати учнів/студентів у процесі реалізації проєкту тощо.
Завдяки прекрасним тренерам Бурдун Олені (Інститут модернізації змісту освіти при МОН України) та Зінов’євій Зої (фасилітатор, бізнес-тренер) в учасників виникло палке бажання створювати і реалізовувати соціальні/освітні проєкти. Гарячі дискусії, спілкування на фоні кападокійських краєвидів сприяло цьому!
Вперше в історії Кайсері (місто з населенням понад 1,5 млн чоловік) українські педагоги мали можливість відвідати турецькі освітні заклади. Для здійснення таких зустрічей неоціненний вклад внесла Юлія Караягли, перекладач, викладач англійської мови,яка гарно організувала практичну частину подорожі. Неймовірні враження залишились після відвідування дитячого садочка «Guven anaokulu» в Кайсері, який працює у дві зміни, а дітки знаходяться пів дня. Прекрасна матеріальна база, потужне забезпечення, привітний персонал, наповненість груп – 20 дітей.
В Туреччині 50 % шкіл – приватні. В одній із найкращих STEM шкіл (Istem Okul) ми спостерігали процес навчання. Несподіванкою для нас були урок-драма (англійська мова, турецька мова), урок-текстиль (математика, хімія), урок-орігамі, урок музики з обладнанням тощо. Було чому повчитися!
Відвідали педагогічний факультет державного університету «ERCIYES UNIVERSITESI» – одного із найбільших університетів країни, який налічує понад 60 000 студентів. Цікава зустріч відбулася із деканом природничого факультету та його заступниками. Безліч запитань та вичерпних відповідей не залишили нікого байдужими.
В Туреччині вихователь дитячого садочка, учитель, викладач – престижні професії. Серед 1 мільйона випускників лише 300 тисяч найкращих має право обрати педагогічну спеціальність. В країні працює близько 1 мільйона вчителів, а 600 тисяч чекають свого шансу на отримання роботи в школі.
Чи багато учнів/студентів у нашій країні відвідують міську бібліотеку? У міській бібліотеці Каyseri Buyuksehir Kutupane ніде яблуку впасти! Сучасно обладнаний за останнім словом техніки читальний зал ущерть заповнений учнями/студентами. Цей феномен пояснюється тим, що при вступі до університету, вступники, які наберуть найвищу кількість балів, матимуть змогу обрати найкращий університет і спеціальність, а потім ще й матеріальну винагороду.
Природа Кападокії – неймовірно вражаючі краєвиди! Маючи досить щільний графік, інколи доводилось підніматись о 500 ранку, щоб побачити політ 150 повітряних куль, що піднімаються одночасно, а завершувати день близько 2200 – тренінгом, але все проходило на одному диханні, з піднесенням!
Фантастичні враження залишили прекрасно організовані Андрієм Яковенко екскурсійні походи:
- соляне озеро Туз; печерне підземне містечко, старовинні храми IV-IX сторіч;
- каньйон Ихлрара; монастир ІХ століття Селіме; Учхісар;
- зустріч сходу сонця над долиною Голубів; печерне місто Зельве; скельні домівки та старовинні храми Візантійського періоду тощо.
Після завершення навчання всі учасники отримали сертифікати Академії інноваційного розвитку освіти та сертифікати, підписані директором школи «Istem Okul».
Звичайно, таку освітню подорож необхідно узгоджувати з закладом освіти і відбулась вона за підтримки директора коледжу Валерія Ружицького та його заступника Тетяни Хоренко, тому дякую їм за сприяння та розуміння.
Закликаю колег долучатися до співпраці з АІРо та брати участь у таких цікавих, пізнавальних подорожах.
Тетяна Прокопчук, викладач природничих дисциплін