Відповідно до навчального плану студенти спеціальності «Початкова освіта» Білоцерківського гуманітарно-педагогічного фахового коледжу педагогічну практику “Перші дні дитини в школі” проходять у першому класі на першому тижні навчальних занять у загальноосвітніх школах м. Білої Церкви.
Метою даного виду практики є ознайомлення з особливостями періоду адаптації дитини до нових умов у перший тиждень її перебування у школі.
Завдання педагогічної практики “Перші дні дитини в школі”:
- Розкриття особливостей, змісту і методики навчально-виховної роботи з дітьми у перший тиждень навчання.
- Ознайомлення студентів з особливостями роботи вчителя з батьками першокласників у перший тиждень навчального року.
- Формування у студентів дослідницьких вмінь, пов’язаних з виявленням рівня готовності дітей до навчання в школі.
У ході педагогічної практики близько 90 студентів-випускників закладу спостерігали й аналізували зустріч учителя-класовода з першокласниками в умовах адаптивного карантину; дізналися про принципи розміщення учнів у класі залежно від їх зросту, особливостей зору, слуху; ознайомилися з планом роботи вчителя на перший семестр, із планами-конспектами уроків першого тижня, іншою документацією; щоденно спостерігали уроки першого тижня навчання першокласників, обговорювали їх, а також допомагали учителеві в організації ранкових зустрічей, фізкультхвилинок, організованих перерв тощо.
«У ході практики ми були маленькими помічниками учителів перших класів. За цей час нам необхідно було ознайомитися з плануванням роботи вчителя на перший тиждень, особливостями організаційно-педагогічної діяльності вчителя в перший день, розміщенням дітей в класі, організацією навчальної діяльності дітей та багато всього іншого. Але нас це не налякало, а навпаки - було цікаво спробувати себе в ролі класовода 1 класу. Знання, які ми отримуємо в коледжі, дуже допомогли нам на практиці. Також за час перебування в школі ми отримали нові знання та досвід, який нам знадобиться в майбутньому. Ми мали можливість спостерігати за тим, як діти адаптуються до школи, знайомляться між собою та поводять себе в новому середовищі.. На кожній перерві ми мали змогу пограти з ними в рухливі ігри на вулиці, щоб діти відпочили від уроку та налаштувалися на інший. У кожного з студентів нашої групи залишилися лише позитивні емоції про цей незабутній тиждень в школі».
Мокрогуз Анастасія, студентка 43 ПО(ф) групи