У Білоцерківському гуманітарно-педагогічному фаховому коледжі розгалужена система гурткової роботи дала можливість задіяти у гуртках, клубах, факультативах, секціях близько 70 % студентів і вже закріпилася на позиціях ефективного простору формування всесторонньо розвиненої особистості, компетентного фахівця з багатим світоглядом та сучасними орієнтирами розвитку власної особистості та суспільства загалом. Справжнім викликом для такого виду організації освітнього простору стало дистанційне навчання, яке зумовило новий формат - проведення занять гуртків, клубів, секцій у онлайн-режимі.
Так, 3 лютого 2021 року керівником гуртка «Інклюзія від А до Я» Роксоланою Ісаєвою було проведено відкрите онлайн-заняття на тему «Особливості організації інклюзивного освітнього середовища: принципи універсального дизайну та розумного пристосування, ресурсна кімната, медіатека».
Мета заходу: визначити ефективні шляхи формування інклюзивного освітнього середовища для дітей з особливими освітніми потребами, представити позитивний досвід упровадження універсального дизайну навчання та його розумного пристосування, роботи ресурсної кімнати та медіатеки.
Гуртківці отримали змогу краще зрозуміли значення концепції інклюзивної освіти, складових інклюзивного навчання: інклюзивна культура, інклюзивна політика та інклюзивна практика, - ознайомилися з поняттям та основними стратегіями розбудови інклюзивного освітнього середовища за принципами універсального дизайну навчання та його розумного пристосування, важливості безбар’єрного навчання в контексті українського законодавства, сучасними візуальними засобами навчання, отримали змогу практично застосувати набуті знання в процесі інтерактивних форм взаємодії. Крім того, студентство дізналося про переваги організації роботи ресурсної кімнати та медіатеки в закладах загальної середньої освіти, де навчаються діти з особливими освітніми потребами, функції та практичне використання мультимедійного простору та ресурсного забезпечення процесу навчання та успішної соціалізації дітей з особливими освітніми потребами.
За допомогою методу Фішбоун учасники спробували встановити причинно-наслідкові зв’язки, здійснити обгрунтований вибір, розвинути навички роботи з інформацією, навчити вирішувати проблеми у сфері розумного дизайну, зокрема, у освітній сфері.