Сьогодні критичне мислення – один з модних трендів і не лише в освіті. Тому часто можна чути запитання на зразок: Чи є критичне мислення новим видом мислення? Які його особливості? Чи можна його розвивати? Як саме?
У рамках декади педагогічної майстерності викладачів психолого-педагогічних дисциплін КЗ КОР «Білоцерківський гуманітарно-педагогічний фаховий коледж» 24 березня 2021 року викладач педагогіки Наталія Бодрик провела зі студентами 22 ПО(а) групи семінар-тренінг «Інструменти критичного мислення у навчанні молодших школярів».
Майбутні вчителі початкових класів мали змогу на семінарі-тренінгу перевірити свою обізнаність щодо сутності поняття «критичне мислення» та набути практичного досвіду впровадження прийомів критичного мислення в процес навчання молодших школярів, виконуючи завдання за допомогою Інтерактивного сервісу від Google – онлайн дошка Jamboard.
У вступній частині вправа «Очікування» та таблиця «Знаю - хочу знати - дізнався» сприяли моніторингу теоретичних знань щодо розуміння теми тренінгу.
Проведення асоціативного куща «Критичне мислення» в основній частині виявило досить глибоке розуміння студентами сутності цього поняття.
Також мозковий штурм «Що необхідно для розвитку критичного мислення школярів?» спонукав до обміркування умов та аналізу власного досвіду студентів та типу своєї особистості. Учасники зробили висновок, що умови розвитку критичного мислення школярів − це, в першу чергу, особистість педагога та його вміння критично мислити і лише потім − знання та практичний досвід упровадження прийомів критичного мислення у процес навчання молодших школярів, а також − особистість учня та його готовність до взаємодії.
У практичній частині заняття студенти ознайомилися з такими прийомами критичного мислення: Кошик ідей, Кластер, Товсті-тонкі запитання, Дерево передбачень, Кубик Блума. І на онлайн дошці Jamboard мали можливість відпрацювати вміння у технології використання інструментів критичного мислення: Дерево передбачень, Кубик Блума, Шість капелюхів.
У підсумку заняття студенти поділилися враженнями та емоціями від обговорюваної теми та проаналізували свої вміння, яких набували на семінарі-тренінгу.