Педагогічний колектив КЗ КОР «Білоцерківський гуманітарно-педагогічний фаховий коледж» активно включився в реалізацію ідеї проведення навчання за різними напрямами соціально-гуманітарного проєкту - Освітнього хабу Київщини, місія якого передбачає забезпечення реалізації концепції навчання впродовж життя «Lifelong Learning», створивши умови для населення Київщини розвинути м'які навички (soft skills), які впливають на успішність людини.
У лютому 2023 року за напрямом проєкту «Твоя підтримка поруч» викладачі циклової комісії психолого-педагогічних дисциплін провели цикл занять, які зорієнтовані на допомогу учасникам впоратися із непередбачуваними, життєвими викликами і навчитися керувати емоціями, самостійно справлятися з наслідками психологічних травм.
Активну позицію в організації взаємодії викладачів і зареєстрованих учасників територіальних громад області зайняла координатор проєкту викладач Юлія Літвін, яка постійно моніторила процес успішного виконання програми проєкту.
23.02.2023 проведено чергове заняття у модифікованій формі мережевої зустрічі на тему «Саногенне мислення як засіб підтримки психологічного здоров’я» (спікер Тетяна Міщенко).
Основна мета мережевої зустрічі: сприяння оволодінню учасниками основами саногенного мислення для набуття вміння підтримувати власне психологічне здоров’я.
Структура заняття включала чотири блоки – мотиваційний, теоретичний, практичний, рефлексивний. Для мотивації майбутньої діяльності увагу було сконцентровано навколо проблеми психологічного здоров’я – учасники малювали свій символ здоров’я і пояснювали його смисл, із запропонованих на плакаті способів турботи про психологічне здоров’я вибирали приклади і обґрунтовували свій вибір.
У теоретичному блоці із презентації учасники зустрічі мали змогу дізнатися про сутність саногенного (здоров’язберігаючого) мислення (СГМ), його зміст і принципи, охарактеризувати відмінності між саногенним і патогенним мисленням,розрізнити механізми інтроспекції і рефлексії.
Зацікавленість учасників заняття викликав перегляд відеороликів і обговорення моралі у притчах «Про двох вовків»(завжди перемагає той, якого вовка годує), «Забирай собі своє»(забирайте свої образи і несіть їх додому, я їх не приймаю), які активізували потребу пізнавати свій внутрішній світ,контролювати свої розумові дії й емоції і бути господарем власного життя.
Пізнавальну активність проявляли учасники у процесі проведення практичного блоку, який включав виконання вправ:
- «Як міркувати про емоцію»(відділяти емоцію від власного «Я» і робити емоцію об’єктом спостереження);
- «Когнітивна структура емоцій»(мої очікування відносно поведінки іншої людини;мої сприйняття реальної поведінки іншого;моя емоційна реакція сприйняття різниці між очікуванням і реальною поведінкою);
- «Ментальна практика роботи над образою» (міркування про образу за допомогою запитань;розуміння причин поведінки іншого; прийняття іншого таким яким він є;імітація образи в стані розслаблення).
Учасники комунікативної взаємодії прийшли до основного висновку: що пріоритети СГМ– рефлексія, розумне прийняття відповідальності, оптимізм і, щоб стати санногенно мислячою особистістю, то треба навчатися саногенному мисленню, яке допомагає людині самій собі повернути душевну рівновагу в результаті загасання «розмисленням» негативних емоцій.
Мережева зустріч завершилася рефлексивним підсумком і побажаннями миру, здоров’я і позитивних емоцій, учасники висловили свої задоволення.