Open menu

istockphoto 1277505976 170667a   Педагогічний  колектив КЗ КОР «Білоцерківський гуманітарно-педагогічний фаховий коледж» активно включився в реалізацію ідеї проведення навчання за різними напрямами соціально-гуманітарного проєкту - Освітнього хабу Київщини, місія якого передбачає забезпечення реалізації концепції навчання впродовж життя «Lifelong Learning», створивши умови для населення Київщини розвинути м'які навички (soft skills), які впливають на успішність людини.

   У лютому 2023 року за напрямом проєкту «Твоя підтримка поруч» викладачі  циклової комісії психолого-педагогічних дисциплін провели  цикл  занять, які зорієнтовані на допомогу учасникам впоратися із непередбачуваними, життєвими викликами і навчитися керувати емоціями, самостійно справлятися  з наслідками психологічних травм.

   Активну позицію в організації взаємодії викладачів і зареєстрованих учасників територіальних громад області зайняла координатор проєкту  викладач Юлія Літвін, яка постійно моніторила процес успішного виконання програми проєкту.

   23.02.2023 проведено чергове заняття у модифікованій формі мережевої зустрічі на тему  «Саногенне мислення як засіб підтримки психологічного здоров’я» (спікер Тетяна Міщенко).

   Основна мета мережевої зустрічі: сприяння оволодінню учасниками основами саногенного мислення для набуття вміння підтримувати власне психологічне здоров’я.

   Структура заняття включала чотири блоки – мотиваційний, теоретичний, практичний, рефлексивний. Для мотивації майбутньої діяльності увагу було сконцентровано навколо проблеми психологічного здоров’я – учасники малювали  свій символ здоров’я і пояснювали його смисл, із запропонованих на плакаті способів турботи про психологічне здоров’я вибирали  приклади і обґрунтовували свій вибір.

   У теоретичному блоці із презентації  учасники зустрічі мали змогу дізнатися про сутність саногенного (здоров’язберігаючого) мислення (СГМ), його зміст і принципи, охарактеризувати відмінності між саногенним і патогенним мисленням,розрізнити механізми інтроспекції і рефлексії.

   Зацікавленість учасників заняття  викликав перегляд відеороликів і обговорення моралі у притчах «Про двох вовків»(завжди перемагає той, якого вовка годує), «Забирай собі своє»(забирайте свої  образи і несіть їх додому, я їх не приймаю), які активізували  потребу пізнавати свій внутрішній світ,контролювати свої розумові дії й емоції і бути господарем   власного життя.

   Пізнавальну активність проявляли учасники у процесі проведення практичного блоку, який включав  виконання вправ:

  • «Як міркувати про емоцію»(відділяти емоцію від власного «Я» і робити емоцію об’єктом спостереження);
  • «Когнітивна структура емоцій»(мої очікування відносно поведінки іншої людини;мої сприйняття реальної поведінки іншого;моя емоційна реакція сприйняття різниці між очікуванням і реальною поведінкою);
  • «Ментальна практика роботи над образою» (міркування про образу за допомогою запитань;розуміння причин поведінки іншого; прийняття іншого таким яким він є;імітація образи в стані розслаблення).

   Учасники комунікативної взаємодії прийшли до основного висновку: що пріоритети СГМ– рефлексія, розумне прийняття відповідальності, оптимізм і, щоб стати санногенно мислячою особистістю, то треба навчатися саногенному мисленню, яке допомагає людині самій собі повернути душевну рівновагу в результаті загасання «розмисленням» негативних емоцій.

   Мережева зустріч завершилася рефлексивним підсумком і побажаннями миру, здоров’я і позитивних емоцій, учасники висловили свої задоволення.

 

 viber 2023 02 26 16 55 37 329  viber 2023 02 26 16 55 39 019
 viber 2023 02 26 16 55 40 400  viber 2023 02 26 16 55 41 934