28 березня 2023 року для студентів-бакалаврів спеціальностей 012 Дошкільна освіта та 013 Початкова освіта було проведено інтегроване заняття - workshop на тему: «Когнітивний розвиток дітей за методикою Марії Монтессорі».
Заняття провели Надія Стаднік, старший викладач кафедри педагогіки і психології дошкільної та початкової освіти, кандидат педагогічних наук, та Юлія Літвін, викладач психолого-педагогічних дисциплін коледжу. Модератори розробили цікаву програму, що поєднала такі навчальні дисципліни: «Формування у дітей елементарних математичних уявлень», «Ознайомлення дітей із суспільним довкіллям», «Розвиток мовлення», «Дитяче експериментування», «Вікова та педагогічна психологія», «Навчання через гру».
Знайомство розпочалося з радісного привітання-пісні «Привіт-привіт!», яка налаштувала учасників зустрічі на позитивний лад. Надія Стаднік розповіла про життя і плідну діяльність Марії Монтессорі та запросила усіх у подорож станціями - 5 зонами діяльності, які виділила М. Монтессорі: зона навичок практичного життя, сенсорно-моторна, математична, мовна та космічна.
Практичний workshop також включав роботу в усіх перелічених зонах. Зона сенсорно-моторного розвитку – робота з піском у sand-box, ігри з паличками Дж. Кюїзенера, блоками З. Дьєнеша, різноманітними фігурами. У математичній зоні використовували математичні ваги, геометричні фігури, геоборд, дидактичні матеріали для виконання математичних дій. Мовна зона була представлена іграми «Потяг», «Вкладиші», «Склади розповідь». Космічна зона, яка передбачає вивчення основ біології, географії, природничих наук, включала роботу з іграми на липучках різноманітного спрямування.
Подорож була активною, плідною та результативною і учасники не помітили, як сплив час…..але в кожного з них залишилися згадки про неповторну та вільну методику неперевершеної Марії Монтессорі!
Опрацьовані дидактичні матеріали та вправи стануть студентам у пригоді, коли прийде час переносити свої знання у практичну площину в дитсадках та школах. Тож із проблемою формування психічної, інтелектуальної, емоційно-вольової, фізичної, соціальної та мотиваційної готовності дошкільників до навчання у школі майбутні педагоги впораються на найвищий бал.
Завідувач кафедри психології і педагогіки дошкільної й початкової світи, кандидат психологічних наук Тетяна Панченко підбиваючи підсумки заходу відмітила, що основне завдання інтегрованого воркшопу – продемонструвати наступність між процесом дошкільної та початкової освіти – реалізовано повною мірою.