Open menu

06 листопада 2023 року в коледжі відбулося відкриття декади педагогічної майстерності викладачів циклової комісії української мови, української та зарубіжної літератур засіданням круглого стола «Інтенсивна підготовка здобувачів освіти до ДПА у формі НМТ: проблеми і пропозиції».

Хоча в 2024 році для здобувачів освіти І-ІІ курсів, які завершують здобуття повної загальної середньої освіти, немає обовʼязкової державної підсумкової атестації, та для продовження навчання в майбутньому все одно необхідний результат НМТ. Тому викладачі української мови та літератури працюють над якісною підготовкою здобувачів освіти до тестування.

Присутні відмітили, що особливістю розвитку сучасних здобувачів освіти є кліпове мислення, адже вони зростають в умовах цифрової трансформації. Саме від цього і залежить вибір форм і методів на заняттях.

Наталія Корчинська ознайомила колег із формами роботи, що, на її думку, є ефективними на заняттях української літератури, оскільки вони не тільки поглиблюють вивчений програмовий матеріал, а й розвивають критичне та асоціативне мислення студентів, творчі здібності та сприяють підвищенню активізації їхньої пізнавальної діяльності. На розгляд присутніх були запропоновані такі види робіт: сторінка літературного героя в соціальних мережах, характеристика головного героя за допомогою методу «SWOT», технології «Дерево рішень», літературна гра «Маска», «Так чи ні», «Упізнай героїв твору» та інші.

Ольга Леонова продемонструвала систему вправ, що розвивають орфографічну та пунктуаційну грамотність, а також сприяють комплексній підготовці до тестування з української мови. Представлені завдання скомпоновані в тематичні рубрики «Антисуржик», «Правильно наголошуймо слова!», «Поміркуймо й попрацюймо», «Для кмітливих», «Працюймо самостійно вдома» та інші.

Галина Бородійчук поділилась досвідом роботи щодо вдосконалення мовленнєвої культури здобувачів освіти та збагачення їхнього словникового запасу. На її думку, такі завдання, як «Добери відповідник», «Продовж думку антонімами», «Розфарбуй текст синонімами», «Відредагуй речення» та подібні допомагають увиразнити мовлення студентів, навчають правильно та доречно висловлювати власну думку,  дотримуватися норм сучасної літературної мови.