17 жовтня 2024 року в рамках декади педагогічної майстерності кураторів академічних груп та працівників бібліотеки було проведено куратором 42 ПО (а) групи Ольгою Леоновою позанавчальний захід «Сходинки до майбутнього: педагог ХХІ століття», мета якого – формувати вміння бачити свої реальні перспективи бути педагогом, здатність підтримувати позитивну мотивацію; розвивати почуття впевненості в собі; виховувати особисту відповідальність за майбутню професію педагога.
Куратор зі студентами обговорили реальні перспективи їхнього майбутнього, визначили основні сходинки становлення особистості сучасного педагога. Поговорили про те, яким вони бачать вчителя XXI століття.
Куратор запропонувала різні види вправ «Хто ви?», «Мій портрет сучасного педагога в променях Сонця» Студенти проаналізували власні малюнки, визначили ті риси, які б вони хотіли вдосконалювати в собі самому.
Для створення комфортного перебування учнів у школі від нас залежить небагато: дружня посмішка, вміння спілкуватися з дітьми як з рівними, надання їм духовної сили, навчання жити за законами суспільства. Методична казка. «Метелик» В. Сухомлинського допомогла зрозуміти взаємостосунки педагога та учнів. Студенти дійшли висновку, що учні, як метелики, летять до вчителя, вбачаючи в ньому не лише носія знань та культури, а й товариша, помічника. Тому наша задача не обпекти дитячу душу, не залишити на ній рани від жорстокості, зневаги й байдужості.
Ні для кого не секрет те, що для того, щоб школа набувала певного рейтингу, потрібно створювати імідж школи. Студенти продемонстрували унікальні дані досліджень, які проводилися в різні роки ХХ століття, визначаючи основні риси, на їх погляд, сучасного вчителя.
Нова школа XXІ століття потребує нового вчителя, який зможе стати агентом змін. Українська школа буде успішна, якщо до неї прийде успішний вчитель. До дітей має прийти людина-лідер, яка може вести за собою, яка любить дітей, яка фахово викладає предмети початкової школи. У зв’язку з цим було обговорено нову роль вчителя – не як єдиного наставника та джерела знань, а як коуча, фасилітатора, тьютора, модератора в індивідуальній освітній траєкторії дитини.
Студенти відійшли від шаблонів і намалювали наосліп зовнішність сучасного педагога і продемонстрували сценку «Співбесіда».
Як підсумок, була проведена вправа-релакс «Чарівне люстерко», де всі учасники подивилися на власне відображення у дзеркалі, побачили у ньому найунікальнішу, найнеповторнішу, творчу яскраву особистість, яка не просто вчить, а вчить просто; глибоко знає теорію і практику компетентнісного, особистісно орієнтованого, діяльнісного підходів, вміє це перевести в практичну площину і розуміє, що сучасною дидактичною одиницею є не урок, а тема.