Open menu

4 листопада 2024 року в КЗ КОР «Білоцерківський гуманітарно-педагогічний фаховий коледж» відбулося друге заняття семінару-практикуму «Цифрові інструменти в освітньому процесі коледжу» на тему «Цілі. Критерії оцінювання. Використання інструментів штучного інтелекту». Тренінг для викладачів коледжу підготувала і провела Наталія Саражинська, викладачка інформатики. 

Під час тренінгу викладачі обговорювали проблеми, які виникають у закладах освіти за умов воєнного стану, повітряних тривог, змішаних форм навчання та можливі шляхи їх розв’язання педагогічними прийомами, низкою психологічних вправ з використанням цифрових інструментів.  Розглядали приклади та ситуації, коли студенти самостійно формулюють власні освітні цілі, беруть відповідальність за своє навчання на себе.

Під час демонстрації презентаційних матеріалів повторили особливість створення конспектів з використанням мобільних додатків (як і на першій зустрічі), коментування конкретних слайдів презентації слухачами зі смартфонів, використання Google Keep в якості допоміжного засобу під час опитування. 

Зустріч була спрямована на вільне обговорення в дружньому колі того, що турбує, де і як можна навчатися новому, опановувати цифровими навичками, щоб звільнити свій час для педагогічної творчості, переклавши рутину на штучний інтелект. 

Окрім того, успішно відбулося й практичне ознайомлення з конкретними середовищами, які створені спеціально для вчителів: Magic School, Eduaide.AI, Diffit.AI. Створення конспектів уроків, критеріїв оцінювання, тестів, запитань за змістом відео, аналіз великих текстів та відео, виокремлення ключових слів – всю цю педагогічну роботу досліджувані інструменти штучного інтелекту «виконують» за лічені секунди. 

Учасники провели дослідження значущості інших сервісів: Sendsteps для створення привабливих презентацій, а для візуалізації тексту відзначили новенький нейромережний Napkin, що миттєвого перетворює текстову інформацію в діаграми, схеми. 

Важливим аспектом неминучості подальшого використання нейромереж викладачами й студентами стали й спільні думки щодо важливості зміни самого змісту навчання, видозмінювання завдань, прийомів та методів, й очевидно, що й самих підходів до оцінювання робіт студентів. Етичні аспекти подальшого розвитку ШІ та неминучості активного використання його інструментів студентами під час самопідготовки, самостійної роботи та шляхів запобігання негативного впливу на освітній процес запланували розглянути у форматі педагогічних дебатів на другий семестр. 

У підсумку не лише обговорили важливість змістовного цілепокладання для студентів, а й для себе, як викладачів, – намалювали канву подальших цілей підвищення кваліфікації, зокрема опанування цифровими платформами управління проєктами.