14 лютого 2025 року в рамках декади педагогічної майстерності викладачів циклової комісії природничо-математичних дисциплін відбулося відкрите заняття з курсу «Методика навчання інформатики в початковій школі» на тему: «Інтеграція навчання. Міжгалузеві інтегровані курси».
Заняття для студентів групи 21 ПО(і) коледжу провела Наталія Саражинська, викладачка інформатики.
На етапі перевірки виконання самостійної роботи студенти продемонстрували свої роботи в середовищі Mentimetr. Свої запитання вони формулювали до попереднього теми «Порівняння Державних стандартів». У Mentimetr зручно проводити швидке опитування без реєстрації з мобільних пристроїв, лише за QR-кодом та миттєво збирати думки слухачів та демонструвати для всіх результати опитування.
Дидактичні матеріали для виявлення навчальних потреб студентів, хоча й розважали веселим ведмежатком із сердечком (адже відкрий захід співпав із святом закоханих), все ж викликали серйозний вибір: визначення відповідності загальних результатів навчання певному стандарту. У висновку було підкреслено, що співпраця в команді, розуміння ідей та емоцій інших членів команди, конструктивне реагування під час проєктної діяльності з використанням технологій – це важливий навик, який не лише є ключовим у нових Державних стандартах базової середньої освіти, а й важливим для майбутнього успіху в професійній діяльності.
Тому нова тема «Інтеграція навчання. Міжгалузеві інтегровані курси» після вступної настанови викладача з презентацією цифрових середовищ вивчалася як дослідження в малих групах.
Обʼєднання в групи, розподіл обов’язків в групі всі здійснювали в Canva, що виявилося дуже зручним для чотирьох студентів, які приєдналися на заняття дистанційно в Google Meet. Після ознайомлення в критеріями оцінювання здобувачі освіти приступили до першого етапу співпраці.
Теоретичний матеріал конспекту студенти розподілили в групах, а також визначили цифрові середовища для представлення результатів дослідження. Обов’язковими для виконання були Napkin.AI – для швидкої візуалізації слайдів, Coogle – схематичне представлення ключових ідей у вигляді карти знань, Mentimetr – для миттєвого зворотнього зв’язку та Quizlet – створення карток для запам’ятовування. Підсумок роботи студенти представили у вигляді спільної презентації та візуалізації на плакаті. Вибір середовища презентування обирали самостійно, адже на І курсі вже аналізували різноманіття таких середовищ з використанням штучного інтелекту, тому мають досвід створення презентацій. Але все ж серед труднощів співпраці відмітили, що наступного разу обиратимуть середовище, в якому презентаційний файл можуть одночасно редагувати всі в групі, що домовлятися, приймати рішення непросто, займає багато часу, якщо в команді є учасники, які працюють дистанційно, а також, що важливо перед початком визначити віртуальне сховище, в якому всі цифрові продукти будуть зібрані разом.
У ході дослідження студенти з’ясували, як здійснювати інтегрований підхід під час навчання інформатики, як інтегруються різні змістові лінії.
Під час презентації дослідження студенти продемонстрували усвідомлення поняття інтеграції, визначили види міжпредметного підходу в освіті, перелічили педагогічні технології, які належать до інтегрованого підходу.
Інші групи зупинилися на особливостях та перевагах STEM-підходу.
Взаємоооцінюванням та самооцінюванням співпраці у середовищі BookWidgets завершили проєкт та підсумок заняття.
![]() |
![]() |
![]() |