14 жовтня 2025 року у КЗ КОР «Білоцерківський гуманітарно-педагогічний фаховий коледж» відбулося перше заняття семінару-практикуму «Штучний інтелект у професійній діяльності викладача закладу фахової передвищої освіти» на тему «Ціннісні орієнтири в стратегіях формування академічної доброчесності в процесі використання викладачами та здобувачами освіти інструментів штучного інтелекту». Заняття підготувала і провела Наталія Саражинська, викладачка інформатики.
У ході роботи було обговорено політику закладу освіти щодо використання штучного інтелекту (ШІ). Наголошено, що головна задача педагогічного колективу полягає у знаходженні балансу між захистом академічної доброчесності та стимулюванням інновацій. Така політика має бути спрямована на підтримку нових ідей та технологій у навчанні, водночас повинна забезпечувати чесність та етик в освітньому процесі. Ідеальна політика повинна чітко відповідати на запитання, що вважається, а що не вважається порушенням академічної доброчесності, авторських прав та інших норм, а також визначити допустимі межі та правила прийнятного використання систем ШІ, заборонені сценарії використання. Для забезпечення доброчесності ключовим є принцип прозорості. Політика закладу освіти має вимагати обов'язкового розкриття фактів використання систем ШІ в освітньому процесі та науковій діяльності. Здобувачі освіти та викладачі повинні чітко зазначати випадки, коли вони застосовували системи ШІ в своїй роботі.
Присутні запропонували відмовитися від «педагогіки спостереження», яка характеризується підозрою та відстеженням неправомірних дій, на користь ціннісного підходу, заснованого на довірі.
Під час заняття викладачі обговорили найсвіжіші новинки у сфері штучного інтелекту, які зручно використовувати у викладацькій діяльності. Зупинилися на оновленні генератора відео Sora 2 від OpenAI, що ілюструє справжній прорив у створенні мультимедійного контенту за допомогою ШІ. Досліджували безкоштовні інструменти: генерування відео з фото – Vidu AI, генерації пісень з віршів – Suno, змінювання власних зображень із ідеальним збереженням зазначених об’єктів у промті – Nano Banana, написання казок із їх візуалізацією –Казка на ніч.
Була представлена платформа Notebook LM, яка на днях стала доступною українською. Цей інструмент інтегрується в освітнє середовище, наприклад, в Classroom. Його відразу ж використали для створення конспекту цього заняття у рамках курсу «Штучний інтелект у професійній діяльності викладача закладу фахової передвищої освіти». Notebook LM пропонує широкий спектр педагогічних інструментів у розділі «Studio», які зокрема включають: аудіопереказ, відеоогляд, ментальну карту, флешкартки та тест. Генерація за лічені хвилини подкасту на основі шести різних джерел приємно вразила всіх присутніх: чітка приємна вимова українською з правильними наголосами, сам подкаст на 24 хвилини представлено у вигляді невимушеного інтерв’ю жіночим та чоловічим голосом.
Запрошуємо викладачів та студентів коледжу ознайомитися з цими інструментами та разом розробити стратегії нашого закладу освіти для поліпшення академічної доброчесності та стимулювання інновацій в освітньому процесі. Матеріали для ознайомлення – в класі Цифрові інструменти (код h6hxcpk). Також закликаємо активно використовувати нові інструменти штучного інтелекту та досліджувати принципи їх відповідального впровадження, щоб підтримувати творчість та підвищувати якість освіти.
![]() |
![]() |