Студентська пора кардинально відрізняється від освітнього процесу в школі, де нас буквально змушують вчитися, контролюють кожен крок, відвідуваність і запізнення. Отримання студентського квитка - це не тільки отримання освіти і заповітних кірочок надалі.
У цей час зав'язуються потрібні знайомства, формується авторитет перед викладачами, які люблять радити своїм улюбленцям місця роботи і писати рекомендації. Зазначимо основні вимоги до емоційно-вольової сфери студентів.
1 . Бути відповідальними і активними.
Успішні студенти небайдужі до навчання, несуть відповідальність за якість одержуваної освіти, тому беруть активну в участь у ньому. Воно має на увазі під собою бути ведучим, а не веденим. Доведено, що активна участь на парах дозволяє отримувати найвищі оцінки без збільшення витрати часу на це у вільний час. Звичайно, під час пари можна сидіти в інтернеті, дивитися у вікно і навіть спати, але активне слухання викладача, задавання питань допомагає відпрацювати матеріал і сформувати позитивну про себе думку. Надалі на іспиті будь-який шматок семінару обов'язково спливе в пам'яті як емоційно-забарвлена подія.
2 . Ставити перед собою освітні цілі.
Успішні студенти мотивовані можливістю зробити успішну кар'єру. Якщо ви як і раніше вчитеся з-під палиці, як у школі, то запитайте себе: що я тут роблю, чи є більш відповідне місце для мене, де я міг би самореалізуватися. Якщо ви виявили для себе освітні цілі, то вони допоможуть відкинути всі сумніви з приводу вибору професії та часу, що витрачається над підручниками. Варто сказати, що освітні цілі не повинні бути відірвані від практики. Наприклад, першокурсник - філолог цілком може завести блог студента і в ньому пробувати своє перо, робити репортажі . Так до четвертого курсу буде готове повноцінне портфоліо .
3 . Стати товаришем по команді.
Більшість викладачів хочуть того ж, що хочуть і студенти: вивчити певний матеріал і виставити гарні оцінки. Якщо зрозуміти, якій формі роботи та звітності надає перевагу той чи інший викладач, то можна цілком вчитися на одні п'ятірки, та ще й отримувати підвищену стипендію. Тому об'єднайте свої зусилля, викладачі - не вороги . Навпаки, вони відчувають заслужену гордість за успішних у навчанні студентів, тому налагодьте контакт з викладачами, станьте однією командою.
4 . Не сідайте на останні парти.
Викладачі дуже не люблять, коли перші ряди порожні, а на останніх на лекції сидять студенти в навушниках. Дехто примудряється навіть в'язати або лузати насіння . Навіть якщо ви не з таких , недбайливий сусід може зіпсувати вашу репутацію. Зрештою, навіщо тоді взагалі ходити на лекції і семінари, якщо відсиджуватися в останньому ряду .
5 . Грамотно робити конспекти.
Особливо складно в цьому плані доводиться студентам-першокурсникам, які не звикли швидко писати . Для того, щоб конспекти принесли користь перед іспитом, треба:
По-перше, придумати свою систему скорочень для часто повторюваних слів, словосполучень . Придумуючи нові символи, можна виписувати їх на поля зошитів.
По-друге, після написання конспекту, в кінці пари, бажано пробігти за матеріалом очима, щоб текст в цілому був зрозумілий. До того ж, побіжне повторення свіжого матеріалу допомагає йому засвоїтися надовго.
6 . Правильно поводитися.
Це правило відноситься до поведінки на парі. Якщо в якийсь момент стало нестерпно нудно або захотілося піти з аудиторії погуляти по коридору, терміново починайте вести себе, як зацікавлений студент: сядьте прямо, ведіть конспект, дивіться час від часу в очі викладачеві, задавайте питання. Це дуже хороший спосіб обдурити свій мозок. Незабаром справді нудна і монотонна лекція може перетворитися на захоплюючий процес. Більше того, бачачи хоча б пару зацікавлених студентів в аудиторії, викладач також надихається і веде лекцію більш якісно.
7 . Оволодіти прийомами тайм-менеджменту .
Успішні студенти вміють грамотно планувати свій час. Якщо не відкладати все на останній момент, то тоді вистачить часу на все: і сходити в бібліотеку, і в клуб, і в спортивну секцію , і навіть на підробіток . Вчитися насправді не так складно, але ми любимо все ускладнювати , наприклад , читати книгу в останню ніч перед семінаром, коли викладач дав завдання ще місяць тому.